loading...
بزرگوار | ترول , پیامک , جوک و سرگرمی
Reza بازدید : 107 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

نام بازی : watch dogs

سبک بازی :‌open world

سازنده : Ubisoft Montreal

ناشر :‌ubisoft

پلتفرم :‌xbox 360  و xbox one  و ps4  و ps3  و pc  و Wii U

تاریخ انتشار : زمانی نا معلوم در سال ۲۰۱۴

 

 

مقدمه :‌

این بازی قدم در راه سختی  به دو جهت گذاشته بود زیرا سبک بازی open world  ، سبکی است که باید برای بدست آوردن یک بازی  خوب سالها برردر E3 2012  بود که یوبیسافت از یک IP  جدید رونمایی کرد.   Watch dogs همان عنوان جدید یوبیسافت بود . Watch dogs  بازی که سرشار از ایده های خلاقانه بود  که توانست به عنوان بهترین نمایش  در E32012 تبدیل شود . بازی در هنگام نمایش طوفانی در میان گیمر ها ایجاد کرد  ، و توانست در بسیاری از محافل گیم مورد انتظار ترین بازی باشد زیرا این بازی با نمایش گرافیک خیره کننده  اش و معرفی یک مکانیک گیم پلی و یا یک ایده ی خاص   که  قدرت هک بود توانایی های خود را نشان دهد  . وی آن کار شود تا یک اثر پخته از آب در بیاید   و جهت دیگر این دشواری  رقابت با یکی از غول های سبک  open world   یعنیبازی GTAV  است که سالهاست گیمر ها با آن خاطره دارند و تا به حال این بازی  توانسته سه عنوان GOTY  را از مراسم اسپایک دریافت کند .  به هر حال در این مقاله سعی داریم  به این سوال جواب بدهیم:  آیا غولی دیگر  قرار است وارد این سبک شود  ؟

داستان :

شاید امروزه لوزام الکتریکی یکی از مهم ترین وسایل زندگی ما باشد . وسایلی که بسیاری از کارهای ما را انجام می دهند و زندگی را برای ما راحت کرده است ، اما ممکن است به همان اندازه ای که خوب است مخرب و نابود کننده هم باشد . ما در این بازی در شهری قرار داریم که  تمام اطلاعات مربوط  به آن شامل :‌مشخصات فردی شهروندان ،‌دوربین های شهر و … در یک سیستم کامپیوتری  به نام CTOS  قرار گرفته است . در این بین افرادی  هستند که  قصد حمله الکترونیکی یا  هک این سیستم را دارند  تا به اهداف خود برسند .  اما این سیستم  بسیار پیشرفته از آن است که به این راحتی ها هک شود ،‌به همین خاطر عده ای کنار می کشند اما عده ای هستند که این هوش را دارند و در این بین موفق می شوند .  watch dogs   قرار است زندگی کسی  را روایت کند  به نام aiden pearce  که گذشته تلخی داشته به این جهت که خانواده او  مورد ستم قدرت های ظلم  گو و مافیا قرار گرفته است  و همیشه در درون وی حس انتقام بوده ولی خب موفق به کنترل کینه اش می شده است ،‌تا اینکه بالاخره صبر وی به اتمام می رسد  و آتش کینه و انتقام وی شعله ور  می شود  . او یکی از همین هکر های  نابود کننده  است که در راه خود یعنی هک سیستم CTOS  موفق شده و حال   سیستم CTOS  در اختیار اوست  . او اکنون سلاحی بسیار مخرب را در اختیار دارد که بیش تر از سلاح های گرم و سرد مخرب تر  است . او فردی است که با بسیاری از هکر ها  و گروه های  مختلف کار کرده است و همین باعث شده که او در زمینه  هک تجربه زیادی داشته باشد و همینطور  داری قدرت بدنی و فیزیک جسمانی بالایی است . watch dogs  یک شخصیت پردازی خوبی دارد   که  می تواند یکی از نقاط مثبت بازی باشد .

درزیر می توانید آیدن را بهتر بشناسید واز طرفی  دیگر شخصیت های مهم دیگری در بازی هستند که  آنها را هم می توانید بشناسید .

آیدن پیرس – aiden peace  :‌ هکری کار کشته و قدرتمنند ،‌۳۰ سال دارد در ایرلند شمالی بدنیا آمده است . وی در شهر شیکاگو زندگی می کنند . فردی با سابقه است که سابقه کلاهبرداری   و هک کردن را دارد ، و همینطور یک دشمن خونی به نام جوزف دیمارکو دارد  که هنوز اطلاعات زیادی از او انتشار نیافته است اما  به نظر می رسد علت اصلی مزاحمت هایی که خانواده اش کشیده اند به خاطر اوست .

جوزف دیمارکو –  joseph demarco : فردی ثروتمند در شهر شیکاگو است . وی سعی می کند خود را فردی خیر خواه بنامد که به فقیران و بیچارگان کمک می کند ،‌ اما واقعیت غیر از این است در واقع او فردی است  قاتل که با مقامات بالا دست ارتباط دارد .

یوردی چن –  jordi chin    : از دوستان آیدن  است  ولی با هم تفاوت نظر دارند که باعث می شود او و آیدن روز به روز از هم دور تر شوند.  . او رئیس گروه fixers  است  و فردی سود جو که  با گروهش  فعالیت های غیر قانونی انجام می دهند .

کلارا لیل –  calara lille  :‌او هم از نزدیکان آیدن است .  هکری کارکشته  است و همچون آیدن  دارای گذتشه تاریک است  .او عضو گروهی بشر دوستانه به نام dedsec  است  .

تی بن گردی -  t bone gardy :‌  فردی با مزه است که او هم دارای قدرت هک کردن است اما اصلا قدرت فیزیکی ندارد  .

گرافیک :‌  

موتور ساخت بازی disrupt  است که موتوری جدید  است و بر روی هر دو نسل هم موفق است . با ورود نسل جدیدکنسول های بازی و ارتقا سطح  بازیسازی  باعث شده که توقعات مردم از لحاظ گرافیک از یک بازی بالا برود اما  سازندگان watch dogs   هم در نسل هفتم و هم در نسل هشتم این انتظارات را برآورده کرده اند . گرافیک بازی در یک کلام عالی است . مناظر دوردست به بهترین نحو و با کیفیت بسیار بالا قابل رویت هستند ،‌طراحی چهره شخصیت ها هم همچون دیگر عناوین یوبیسافت یک شاهکاری به تمام معناست و از طرفی دیگر انیمیشن کارهای آیدن و یا مردم هم بی شک می تواند لذتی که گیمر از گرافیک بدست می آورد را  دو چندان کند  . بی شک تمامی عناوین یوبیسافت هیچ کم و کاستی از لحاظ گرافیکی ندارند ،‌  سایه زنی و نورپردازی در بازی با ظرافت تمام کار شده اند  . در کل بازی wtch dogs هیچ کم  و کاستی گرافیکی ندارد و می تواند هم در نسل هفتم و نسل هشتم بسیار موفق به نظر برسد .

گیم پلی :‌

همانطور که گفتیم گیم پلی حول محور هک کردن  می چرخد . سلاح اصلی شما یک سلاح نرم است و تیر های این سلاح مغز های شماست به  این دلیل که باید بدانید در چه زمانی از کدام ویژگی استفاده کنید . تمامی این امکانات به صورت یک app  بر روی گوشی شما نصب شده است و به نظر نمی رسد که  مشکل خاصی در بکار گیری  این قدرت های هک  بوجود بیاید . در اینجا چند  قابلیت مهم آیدن در هک کردن را بطور خلاصه توضیح  میدهیم . یکی از ویژگی ها هک کنترل  چراغ های راهنمایی است   که به موجب این خصوصیت می توانید یک بی نظمی غیر قابل توصیف در چهارراه ها بوجود بیارید . این ویژگی مثلا  هنگامی به کمک شما میاید که  در حال تعقیب یک نفرهستید و با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به تعقیب و گریز با ماشین ها و یا پارکور بازی با طرف مقابل نیستید . ویژگی دیگر کنترل پل های و وسایل متحرک است  به موجب این ویژگی زمانیکه در حال تعقیب و گریز هستید می توانید به روی یکی از پل ها بروید و پس از عبور آنرا بالا ببرید تا پلیس ها نتوانند به تعقیب شما بپردازند .  مورد دیگر هم کنترل  قطار هاست . شما از این قابلیت می توانید زمانی استفاده کنید که نیروهای پلیس در حال تعقیب شما هستند و شما هم با هک کردن قطار ها می توانید آنها را متوقف کرده و بعد از سوار شدن دوباره آنرا به حرکت بیاندازید و از چنگ نیروهای پلیس فرار کنید . یکی دیگر از ویژگی ها قطع برق است که تا شعاع  معین وجود دارد ، شما از این ویژگی زمانی استفاده کنید که  در حال مبارزه تن به تن با دشمنان هستید که با قطعی برق می توانید هم فرار کنید و یا هم دشمنان را تار  و مار کنید . مورد دیگر کنترل دمای آب است به موجب این ویژگی شما می توانید دمای آب را زیاد کنید تا با قدرت زیادی به دشمنانتان  برخورد کند و آنها را نابود کند . ویژگی دیگر قدرت کنترل  امواج مخابراتی است که با استفاده از آن می توانید در تماس های بین مردم  اختلال بوجود بیاورد . اما فقط قدرت هک کردن در این بازی  نیست بلکه سلاح های گرم و یا مبارزات تن به تن هم در بازی وجود  دارند . تنوع سلاح های گرم بسیار عالی است  و می توان با سلاح های مختلفی در بازی روبرو شد. اما یکی از ویژگی های تیراندازی حالت توقف زمان (bullet time)  است که  پیش از این در بازی مکس پین   بود،‌این قدرت باعث می شود با سرعت زیاد دشمنانتان را نابود کنید . اما می رسیم به بخش رانندگی  در بازی که برای ساخت این قسمت از سازندگان سری بازی های driver  استفاده کردند . کنترل ماشین به نظر عالی می رسد و می توان خیال ماشین دوستان را از این بابت راحت کند

نکته بسیار مهم در قسمت هک  این است که فقط شما نیستید که در این شهر هکر هستید و هجوم میبرید بلکه افراد دیگری هم هستند که قصد هک اطراف را دارند پس بسیار باید مراقب بود

یکی از ویژگی های آیدن این است که می تواند همانند سری بازی های ASSASINS CREED  از ساختمان ها بالا رود که طبیعتا در تعقیب و گریز  بسیار حائز اهمیت می باشد  . اما سازندگان در بازی مخفیکاری را هم قرار داده اند که  با وجود قدرت هک کردن Aiden pearce  بسیار جذاب به نطر می رسد  شما می توانید از قدرت های هک آیدن استفاده کرده و مخفیکاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهید .

 اما بخش چند نفره بازی هم یکی از نقات قوت است که می توان رقابت بسیار زیبایی را میان این بازی و GTA ONLINE  دید . در این بخش مردم یک رقیب برای شما هستند ،‌ بازی  امکانات هک کردن را در اختیار شما قرار  می دهد  تا  با استفاده از آن بتوانید رقبا خود را هک کنید  . البته ممکن است بعضی اوقات خودتان هک بشوید  و مورد حمله قرار بگیرید  . در یک کلام بخش چند نفره بازی یک رقابتی به تمام عیار میان شما و سایر گیمر ها  ارائه می کند .

طبق گفتته سازندگان ،  دارندگان کنسول ps3  و ps4  محتوا اضافی هستند که شامل چند مرحله اضافه می شود .

موسیقی و صداگذاری

طبیعتا امروزه موسیقی  و صدا  گذاری بسیار به بازیباز کمک می کند تا اتمسفر را به خوبی به گیمر انتقال دهد . دربازی watch dogs  از آنجا که تم بازی  اندکی سیاه است به نظر می رسد  موسیقی بازی به خوبی این اتمسفر را انتقال داده تا گیمر به خوبی درک کند که در یک شهر کثیف از لحاظ ستم و تبهکاری قرار دارد.  اگر کمی نگاهی به دیگر عناوین یوبیسافت بیاندازیم متوجه می شویم که می توان انتظارات گیمر ها را در مورد موسیقی برآورده کند . صداگذاری بازی هم  عالی است مثلا صدا های شخصیت ها به خوبی انجام شده است و همینطور صدای مردمانی که از  ترس تفنگی که آیدن  بیرون آورده است یا صدای شلیک تفنگ  بسیار زیبا است .

نتجه گیری کلی :‌

watch dogs  پس از سالها یکی از محدود عناوینی است که می خواهد با ارائه ایده های جدید و خلاقانه  سلطان سبک open world   یعنی GTA را  شکست دهد . در کل watch dogs  این پتانسیل را دارد زیرا این بازی دارای ‌گرافیک زیبا ،‌موسیقی و صداگذری عالی ،‌داستان خوب ، گیم پلی شاهکار است که از نظر من اگر این ویژگی ها به خوبی پیاده سازی شوند می توان انتظار داشت که این بازی به یکی از بهترین بازی های رایانه ای سال ۲۰۱۴ تبدیل شود .

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 497
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 67
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 34,892
  • بازدید کلی : 699,578